Då var de dax igen!

Hej alla bloggare!

Då var de söndag igen veckans tråkigaste dag fy ursch vad tråkiga söndagar är matlagning åt Emil så han har mat med sig då han ska iväg igen till Gällivare helgen den bara blåste förbi som vanligt. Nu har han som sagt jobbat elva varit ledig tre och nu blir de att åka i natt igen vara borta åtta men då får han vara hemma en hel vecka när han kommer på Söndag så de känns mycket bättre då hinner vi nog få mer gjort!

Helgen har ändå varit bra har ridit alla fyra hästar igår så är rätt mör idag eller rättare sagt jag har ridit mina tre och Matilda har ridit på sin. Nellie red jag först och de gick så super bra helt chockad är jag själv och förvånad trodde aldrig att hon skulle förstå så bra men med en duktig häst går väl allt:) jag fick henne att fatta galopp i båda varven och de sjuka var att hon fatta rätt galopp och på köpet från skritt de har jag ALDRIG trott att hon skulle klara så här fort och enkelt duktig duktig och åter duktig tjej<33.

Sen var de Newies tur han var oxå jätte dukig en kille med stor motor och mycke kapacitet bara han får nog med träning och jobb kommer man komma långt med honom, men inte alls missnöjd med han på något sätt så ska bara förtsätta kämpa på med han för han vill så mycke själv oxå<33

Då var de sist men inte minst Mayiris eller vad skrev jag jo hon är var sist och minst men inte när de gäller styrka och fart då går de undan en väldigt bestämd och stressig dam så hon behöver många timmar och dygn för att bli bra, har så svårt att slappna av men har bestämt mig att jag inte ska ge mig de får ta den tid de tar så blir hon nog oxå bra så småning om:) då var de nog berättat om hästarna för den här gången har ju inte bloggat på någon dag har inte många minuter över för att sitta framför datorn men ibland får man ta sig den tiden.

i Fredags kom Minna hit hon har varit här i helgen och ridit med oss super söta underbara Minna<33 vad vore mina helger utan henne:D Ne men ärligt talat så är hon super att ha med sig och är till så stor hjälp vi kan rida tillsammans och ha roligt<3. Men tyvärr så blev de ju söndag allt för fort så hon var ju tvungen dra sig mot stor stan i eftermiddag för att återvända till verkligheten för är verkligen som en dröm här på landen;) Men som tur var blev hon ju då inte borta härifrån allt för länge på Fredag styr hon bussen åter till byn för att som vanligt ha en härlig helg här ute tillsammans med mig och mina två barn, fyra hästar, fyra katter, två hundar och sist men inte minst våran lilla tyskvädur kaninen Stampe! Nå nå nu har jag suttit och skrivit och och rensat skallen på allt skit som man kan få ur den för den här gången så vi får horas och slynas alla vänner och ovänner!! Nu blir de tv´n och sen skalla kudden till sömns, en dag imorgon oxå men nya utmaningar Hejs så länge!!

Måste bara klämma in en snygg bild på the king of Arnemark!!(Newie)

<333333


Kommentarer
Postat av: sandra

ja du har verkligen fullt upp med allt..

ja ring träna bennzo i går och han har blivit hemsk när ja inte har träna nå med han allt så nu blir de hård träning till utställningen i helgen..

2009-09-21 @ 07:57:50
URL: http://sandraettefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0