Då var Måndag avklarad..

Hej

Då var Måndag avklara strax har väl inte hänt allt för mycket idag har mest flytit på som vanligt och tur var väl de. Vart i stallet som vanligt sen åkte jag och Axel till Piteå en sväng och köpte hundmat åt Zally sen smög vi förbi på Max och var tvungen köpa lite lunch gott var de! Sen bar de av hem och invänta Matilda som sluta kl 15 lång skoldag på Måndagar för en som går i ettan men nu är de bara korta dagar resten av veckan slutar mellan ett och halv två de är väl rätt normalt:)

När Matilda kom hem gick vi ut till stallet och jag blötte kvällsmaten till hästarna och satte in hö i boxarna färdigt till kvällen skönt att förbereda sånt så man bara behöver ta in dom och ge maten sen när man ska hinna med allt på kvällen. De vill säga ta in och utfodra fyra hästar plus två barn som ska tvättas och läggas i tid för att orka upp till skola/dagis, samt sätta fram rena kläder till nästa dag sen får jag några minuter för mig själv då dom somnat som är ena dyrbara minuter kan jag lova suger verkligen på dom, så skönt bara få sätta sig ner och inte behöva passa upp den ena och nästa sekund den andra utan bara få vara för sig själv de är härligt, ni som inte har prövat på detta försår inte men alla får se och uppleva den dagen OM man nu skaffar barn vill säga!!

Ja just glömde ju skriva att Matilda red barbacka på Rosie under tiden jag gjorde färdigt stallet ikväll, egentligen var de hennes vilodag idag men hon ville bara pyssla och ta en mys tur på hennes älskling<33 dom är bara för söta ihop dom passar så super bra tillsammans och tror inte Rosie ångrar en sekund att hon fick kommat tillbaka hit och nog lycklig nu efter att fått vara hos en mytoman eller hur de nu stavas:D den människan som hon vart på foder hos innan vi köpte henne är helt jävla jaaa de finns inte ett ord vad hon inte är så känslo kall människa har jag aldrig stött på!! Fan för dig kan inte säga annat du kan ju ge oss en isbit från ditt hjärta så jävla kall är du! Hoppas du får igen en vacker dag för de du gjort men brukar ju straffa sig i slutänden men men nu ska jag tagga ner men blir så upprörd när de handlar om djur vissa människor ska bara inte ha djur, ett djur kan inte försvara sig själv och är så förbannat oskyldiga så varför behandla dom som att dom inte vore värt nått??!! såna människor tycker jag ska avstå från att skaffa djur kallar dom med storabokstäver för DJURPLÅGARE!!!! Haha nu brusa humöret iväg igen så nu är det nog bäst att sluta blogga för denna gång. På återsende med ett bättre humör får jag hoppas;)


Haha stor och liten kan man lugnt säga:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0