Jag dör!

Hej!

Hej igen eller vad man nu ska säga har inte bloggat sen i lördags har inte haft en minut över för att sitta framför datorn har som vanligt haft tusen järn i elden. Ja vad har hänt sen sist  de är nog en hel del Helen skulle ha kommit hit i Lördags men blev inte så pga min jäkla förkylning som aldrig vill gå över har haft den en vecka idag och den tycks fortsätta jag dör om den inte går över till helgen så jag inte kan rida:( Helen får komma hit någon annan helg istället när jag har mer ork men får hoppas på att de blir snart orken är tillbaka.

Jag gav mig in på att rida Nellie i Lördags fast jag var förkyld kunde inte hålla mig borta från sadeln vilket jag skulle gjort vart helt slut av att rida fast jag inte ansträngde mig ens till hälften mot vad jag brukar göra var helt död efter en halvtimmes ridning så då beslöt jag mig att låta Minna ta över tyglarna och fortsätta där jag sluta. Sen på kvällen fick jag lida för att jag hade ansträngt mig fick feber och frossa:( Men eldade på med värmen här inne och de var skönt men det tror jag inte alla andra tyckte som höll på avlida av värmeslag medans jag låg helt ner bäddad under täcket och frös:) Haha någon gång måste man ju bara tänka på sig själv då får dom andra ha förståelse:D

Matilda red även på Rosie och de gick bra hon har tränat med henne både Lördag och Söndag, på stora ängen har dom varit och träna på galoppen blir bättre och bättre för varje dag som går och Matilda lär sig något nytt varje dag den lilla tuffingen som inte är rädd för nått. Men blir däremot en jävla massa diskutioner när hon rider och jag ska bry mig hon menar på att de är hon som sitter på hästen och inte jag haha ifs har hon ju rätt i det, ,men hon måste ju lära sig att kunna lyssna på vad jag har att säga utan att blir sur och på dåligt humör.

Nu har jag inte så mycke mer att skriva skallen är tom för tillfället eller det är den väl mer eller mindre varje dag inte någon som påstått att jag är riktigt frisk:)

Sov gott!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0