Myrkryp...

Då har åter en dag gått och dagen började med att jag klev upp kl 07.00 när klockan ringde hade tid kl 08.00 på djursjukhuset i Öjebyn så var bara hoppa upp direkt och försöka fixa till barret lite innan jag begav mig i vägen med katten Pelle dit, fick lämna han där och hämta hem han igen kl 10.00. Under tiden han var där så var de bara åka hem snabbast möjliga med vita blixten för att sedan köra barnen till skola/dagis.


Han bara vara hemma ca 30 min effter det att jag lämnat barnen innan det var dax att åka och hämta Pelle allt hade gått bra när han var där så nu har dom fixat till han i pälsen och rakat bort alla onda elaka tovor som han haft i sin päls riktigt skönt måste de kännas för han nu. Lite naken är han men de växer snabbt ut och då kommer han få en fin mjuk päls som tur är!!


Nå väl hemma igen efter veterinären var de dax för att fixa av alla plåtar och presseningar från spånvagnen och koppla på den på traktorn var dax att hämta spån den var riktigt tom så de var som ett eko där inne. Men först var de bara åka hämta barnen från skola/dagis innan vi åkte över till sågen i Arnemark för att fylla vagnen så nu har jag 17 kbm nytt spån skönt att veta att de räcker ett bra tag och nu ska ju hästarna snart på bete oxå så behöver nog inte hämta nå spån fören hösten eller kanske först innan första snön lägger sig igen fy hemska tanke nu först väntar ju en härlig sommar hoppas jag då verkligen! Mockat till mina frybenta vänner han jag oxå med när vi kom tillbaka skönt att få vara ute och röra sig mellan varven så man inte säckar helt ihop kroppen måste ju hållas i form HAHA vad är de för nå???


Nå då var det ju de här med myrkryp då!! Fy de är så sjukt jobbigt de bara spritter i benen och är så jäkla obehagligt men de får jag när jag varit igång en hel dag SUCK så nu får jag lida för att jag var igång precis hela dagen igår plus att dagen idag inte vart så lugn den heller:( ja vad säger man är inte lätt att vara gravid men är väl inte någon som påstått det direkt:/ Ne nu har jag inte ork att sitta här och blogga ska ta mig till duschen och se om jag kan få sova gott i natt burkar hjälpa mot mitt myrkryp när jag får spola vatten en stund. Natti natti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0