Kalas!!

Ja då var de söndag natt då alla sover här förutom jag som alltid är vaken tills mitt i natten:) Ne men har faktiskt mata lill<3 så nu sover han nog tills imorgon får jag hoppas så jag får någon sömn själv när jag väl lägger mig.

Nå nog skrivet om natten idag har vi hämtat Matilda från mormor och morfar var in på Åhlens en sväng och köpte en present till sötaste kusinen Oscar som fyllde tre år idag GRATTIS till han<3. Sen begav vi oss hemåt efter någon timme, väl hemma satte sig Matilda och Axel och titta på hennes älsklingsfilm som hon säger rädda Willy:) jag har sett den själv då jag var liten eller rättare sagt några år yngre nu börjar man ju höra till inventarierna när de handlar om allt!! Men måste säga att jag minns hur jag fick tårar i ögonen när jag såg den.

Vad mer har hänt här idag/helgen då??? Jo äntligen har hagen blivit klar och utökad så hästarna kan gå in under tak så PERFEKT de blev speciellt skönt veta att dom har skydd mot oväder för är inte lättast för mig springa ut då jag har Albin allt styrs efter hur de passar för han. Vi har även gjort en grind på baksidan om stallet så de går lätta skotta där då de kommer snö och så att vi tar oss in med traktorn när de behövs tömmas snö plus gödsel från stacken. Ska nog börja tömma gödslet ute på ett annat ställe så ska jag fixa mys åt hästarna där bak under taket så dom kan ligga där när dom känner för de. Blir att spåna upp ordentligt så dom får som en stor ute box där dom kan ligga och få skydd de lär dom uppskatta framför allt Nellie som älskar att ligga:)

Nu var de väl nog bloggat för denna gång börjar väl vara dax krypa till kojs!!

Sov gott alla vänner och alla som jag känner..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0