Bakar en massa..

Det var någon dag sen jag bloggat nu har bara inte orkat och haft annat göra än sitta framför datorn.. Helgen vart lyckad och hade en super trevlig kväll på LK med goda vänner tack alla inblandade. Lördag vart en lugn och skön hemmakväll med hela flocken samlad då Axel även kom hem från farmor efter en vecka där, igår hände väl inte allt för mycket hurtta i vanlig ordning bakade dubbelsats bullar vilket jag aldrig trodde skulle ta slut blev 120 st men nu borde väl dom: räcka ett bra tag och jag slipper höra gnäll om att baka bullar..

På morgonen då vi steg upp gjorde jag dumlekrämen till tårtan som jag tänkte göra ikväll då barnen somnat i lugn och ro, har även hunnit baka kanelkaka dumlekakor och pussmunnar så nu får det räcka för denna gång. Axel fyller ju hela sex år imorgon så vi måste ju ha något att bjuda på iaf..

Nu har jag lagt Albin att sova sen lunch och ska själv gå diska bort efter allt bakande, Matilda och Axel är och leker i hans rum så det är lugnt här just nu få se hur länge det varar..

Tänkte även laga till min kyckling som jag tagit fram från frysen och ska mumsa till middag, jag verkligen älskar kyckling och desstutom så lätt och snabblagad mat..

Nej nu ska jag gå ta tag i disken och sen starta en maskin tvätt, som vanligt snurrar den för jämnan i detta hem..

Ps! Vilken skön dag så mysigt med regn och det behövdes ju då verkligen, perfekt alla måsten inne väder iaf;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0