Onsdag redan..

Dagarna/veckorna bara springer iväg dygnens timmar räcker inte till för mig fullt upp hela dagar hurtta tar tid och hästarna tar ett ex antal timmar per dag med alla måsten och ridning.. Klagar inte för är riktigt skönt vara ute och röra på sig MEN finns så mycket måsten inne som jag inte hinner med så skulle behöva ungefär fem timmar till hade jag varit nöjd:)

Nu har jag och lillhjärtat kommit in från stallet varit där ute hela dagen och givietvis har hundrarna också varit med och haft fullt bus hela dagen, Albin somnade i vagnen vid elva och har blåst på över två timmar där ute i friska luften riktigt skönt då jag han göra stallet klart under tiden, har även hunnit bära och rivit ut 400kg hö så där fick jag lite gratis motion..

Albin har hunnit äta sin lunch och nu mumsar han på några chips även fast det inte är lördag:P hm skönt ha han stilla i sin stol några minuter under tiden jag bloggar så man måste ju få muta (ibland)hihi.. Själv har jag hunnit förbereda plättsmeten till middagen skönt ha det gjort tänkte orkar inte göra nå inveklad mat till mina hjärtan idag och plättar går alltid hem så alla lär nog bli nöjda.. Själv ska jag äta min favvo laxfilé med västerbottensost och broccoli MUMMS är så sjukt jäkla gott och även super enkelt göra och sköter sig själv i ugnen;)

Hade tänkt passa på att plocka och städa här lite innan dom stora anländer från skolan med taxin snacka om att ha det bra när man slipper köra och hämta dom helt sjukt så mycket tid jag sparar kan sticka iväg och hurtta dirket på morgonen då dom åkt iväg annars var jag tvungen göra dom klar köra dom sen hem och ge Albin nått att äta innan vi kunde dra iväg, så nu går vi direkt dom åker iväg med taxin och så jäkla skönt att jag kan göra stallet i lugn och ro efter hurtten då jag vet att jag kan vara där ute även då taxin kommer och lämnar av dom..

Ikväll hade jag tänkt försöka få tid att titta igenom IKEA katalolgen då jag inte ens hunnit öppna den och fick den i måndags hmm låter inte som jag då jag brukar blädra igenom den och drömma vad jag vill ha på direkten, men tiden har verkligen inte funnits då jag är ute sent varje kväll i stallet och sängen kallar dirket jag kommer in.. Igår hämtade jag hö tog in hästarna först 22.20 råkades titta på klockan då jag kom in med Newie i stallet så säger bara tiden räcker ej till och kommer nog inte få nå fler timmar på dygnet:P

Men nu ska jag inte klaga då jag redan tagit mig in och hunnit förbereda middagen så det känns riktigt bra det iaf lite försprång med alla måsten.. Nej nu ska jag plocka och städa här lite innan dom stora kommer och sen blir det ut till stallet efter middagen då älsko kommit hem från jobbet kan tala om att det är riktigt skönt med egen tid där ute med dom fyrbenta ingen av dom som gnäller eller har några krav utan bara är.. och sist men inte minst så skönt rida iväg och bara höra hur de susar från träden samtidigt som hovarna låter mot vägen säger bara vilken KÄNSLA!!

Nu alla MÅSTEN!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0