Ute hela dagen lång..

Varit ute hela dagen lång från halv nio ungefär till kl fem bara in en snabb sväng så Albin fick sig lite lunch.. Hade tänkt ta mig en morgonrunda då vi vaknat men beslöt mig för att älsko skulle få sova lite längre då han sussa så sött när jag steg upp vid åtta då en viss liten Albin stod och ropa MMAAAAMMMMMA ett ex antal gånger så det var bara stiga upp med han.. Så jag fixade oss klara här inne och väckte Matilda som skulle åka till stan med sin kompis och hennes mamma och där har dom varit hela dagen kom hem först fyra och då sminkade jag henne och gjorde henne så fin hon skulle ju på filmkväll med tjejerna så ska hämta henne kl nio:)

Ja men jag och Albin traskade då iaf ut till stallet så älsko skulle få sova i lugn och ro så där har vi varit hela dagen och mockat, fyllt vatten till hästarna både inne och ute, gått ut med hö i hagen och en massa annat fick mig lite motion där ute och ett fyspass om inte annat:P

När älsko vaknat så kopplade vi släpet bakom stjärnan och åkte in till byggmax och köpte skivor som han bytt på insidan av stalldörrarna och det blev super nice så nu kommer det isolera så mycket bättre där inne i vinter.. Dom som suttit där har varit totalt värdelösa typ i nå pappskivor hm hjälper då inget alls så nu hoppas jag på mer värme där inne i vinter så vattnet inte vill fyrsa lika lätt eller att det iaf inte blir en vinter som den förra det kan vi snacka VARJAVINTER!! som kallast var det 37,5 här BRRRR!!

I morgon måste jag ta mig ut på en runda iaf känns så konstigt då jag inte går på en morgonrunda då jag alltid gör det och har verkligen blivit som en rutin, så snörar skorna då jag vaknar tar med mig Zally och så UT..   Det är iaf som att något fattas dom dagar jag inte går..

Albin har somnat för en timme sen riktigt slut efter en hel dag ute han verkligen älskar att vara i stallet då jag stänger dörrarna så får han springa fritt där inne då jag mockar och ingen är lyckligare än han:) springer mellan  boxarna grisar i hästarnas vattenhinkar och massa annat bus.. Jag njuter av egen tid där ute med han då jag inte behöver vakta han som inne när han klättrar och far överallt så helt perfekt vara där ute och det bästa av allt då han själv trivs där ute..

Imorgon kommer Axel hem igen han stack med farmor till stugan igår så dom har spenderat helgen där kan tänka mig att han myser på där som vanligt..

Nej nu ska jag slappa i soffan en timme innan jag måste lyfta röven och hämta hem sessan, sen efter det blir det stallet och ta in mina fyrbenta vänner <3

Hoppas alla får en mysig kväll..

Mina tre snyggingar men svårt få med alla på en bra bild:)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0