Vilken härlig dag!!

Vi har spenderat hela dagen ute jag och Albin! Efter det att dom stora barnen åkt med taxin till skolan gick vi på en härlig morgonrunda solen riktigt värmde vi tog Borgforsrundan idag som är 9km men man märker att det är höst i luften iaf och de rasade löv eftger vägen där vi gick.. Det är en riktigt mysig runda runt Borgfors då ma får gå in i skogen en bit fast de är ju hus runt där så man kan gå och smyg titta på:)

Väl hemma så gick vi till stallet direkt var bara in och hämta hundarna så dom fick följa med oss, ALbin har härjat på som vanligt medans jag mockade sen däckade han i vagnen och sov en timme iaf där ute.. Sen har vi fyllt spån och gjort bort alla måsten där så det är klart för kvällen tänkte smita ut då älsko kommer och rida i lugn och ro tänkte ta mig en kvällstur med Nellie i det härliga vädret..

Albins favorit var när vi fyllde spån till hästarna idag han kastade omkring sig allt spån så HELA han var full hade spån överallt t om innanför blöjan märkte jag just när vi bytte då vi kom in:) söt prinsen våran..

Nu sitter jag och funderar på vad jag ska laga till middag Axel ville ha blodpudding så blir nog att barnen får mumsa de klagar inte då det är super enkelt och går hur fort som helst..

Jag tror att jag och älsko ska steka kebabkött som jag köpt var något nytt märke och luktade hur gott som helst.. Kan verkligen inte med kebabköttet dom har i den vanliga vita förpackningen vet ej vad det heter men tycker det smakar urk!! Så blir nog att testa de där nya jag köpte och hoppas på att det är gott men verkade då bra.. Perfekt då det var super lite kolhydrater i det också;)

Blir nog sallad till det eller om jag wokar lite grönsaker kan nog bli gott det också..

Nu har mina stora barn kommit från skolan så ska höra hur dagen varit och börja med middag åt dom så ha en trevlig kväll alla där ute för det ska jag ha tillsammans med mina fyrbenta där ute i stallet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0