Så perfekt det kan bli!!

Idag var det en tidig uppstigning för min del, börjar bli lite pensionärvarning över mig då jag vaknar LÄS av mig själv varje morgon mellan sex och sju vette tusan vad det är som hänt men kan verkligen inte sova längre men skönt samtidigt hinner man få ut mycket av dagen..

Började min dag med att sticka ut på morgonrundan med Zally före fan! Var sjukt skönt ute då vi stack iväg även fast det var 22 grader redan sju i skuggan, men var genom blöt i svett innan vi var hemma då solen hade hunnit börja värma lite mer.. Men måste ändå säga att det var riktigt härligt orkade springa lite längre idag än vad jag brukar så det var ju då plus i kanten och hade velat springa än längre man var tvungen ta hänsyn till stackars Zally som höll på flåsa ihjäl i solen.. Det minskar på vågen sakta men säkert och vem är inte gladare än jag för de:)

Väl hemma så sov alla ännu älsko och Albin har sovit till 10,20 och Albin somnade 18,40 igår snacka om slut kille av denna värme plus att han gromat och inte vela sova ordentligt på felar nätter så han tog väl igen förlorad sömn idag då.. Matilda kom upp vid tio och då hade jag redan hunnit vara hemma en timme ungefär så hon trodde jag var på väg ut men si så fel för det hade jag ju redan hunnit avklara:P

Efter min svala och sköna dusch som jag studsade in i väldigt snabbt då jag kom hem stack vi och köpte en dubbelbur till bilen så perfekt det kan bli!! Nu äntligen har jag fått mig en bur till bilen som jag velat ha så länge, nu har jag dessutom en dubbel med mellanvägg så Zally får ena sidan och Dilba den andra, perfekt när man ska handla eller måste lämna dom i bilen då man kan ha bagaget öppet så dom inte dör av värmeslag, nu beöver jag inte oroa mig för varma sommardagar nå mer:) Tack älsko för det <3

Albin har just däckat och Matilda är ute i stallet älsko stack iväg till Robban och ska byta fjädrar på bilen, hm själv är jag proppmätt efter en god middag och måste lyft röven ur soffan och plocka bort och diska undan men var tvungen smälta maten först, grillade idag så enkelt men ändå så gott!

Åååå nu är det nära bara en dag kvar sen har vi en liten plutte valp som springer omkring här och retar Zally och som säkert vill bita på en massa saker mm.. Så mys längtar verklige som ett barn på julafton:) Undra vad hon kommer att tycka om när hon måste åka i cykel/joggingvagnen med Albin då jag ska hurtta för här blir det inte nå lata även fast vi får en liten valp så hon får glatt åka med där inne medans jag och Zally får röra på dököttet:)

Om jag skulle ta och göra ett ryck i köket så är det gjort för idag, Axel saknar jag massor men han ska ju inte hem tur man har roliga barn som saknar mor/far nej inte det inte dom skulle nog flytta dit dom far om dom fick, iaf dom stora för Albin kan ju då verkligen inte lämna mamma vilket då i sin tur kan vara riktigt jobbigt vissa gånger nå men han mognar väl med tiden och då han börjar dagis blir säkert allt på ett helt annat sätt, men gruvar mig väldigt mycket för inskolningen då han är så sjukt mammig och jag är ju inte van detta då varken Matilda eller Axel varit så.. Nå men det löser sig med tiden allt..

Nej nu var det disken och inget annat..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0