Sol och bad..

Sol och bad har denna dag haft att erbjuda vilket härligt väder, vi åkte till stranden vid halv elva och har varit där till kl fem packade kylväskan så jag hade med fika och lunch till Matilda och Albin, Axel har då inte velat komma hem ännu fy så trist känns så tomt i mammahjärtat nå men han har det toppen bra med farmor i stugan så förstår att han inte har vidare lust komma hem:p

Skönt att febern är borta för Albin så idag fick han plaska och bada så söt han är överlycklig då jag tar med han i famnen ut på det djupa skiner som en sol och skrattar och skriker när jag guppar med han upp och ner i vattet, sen älskar han då Matilda dyker och kommer upp framför oss med cyklopet på då ska han slita av dom från henne:) Men säkert bra att han lär sig vara i vattnet så blir han inte skraj för är ju väldigt lätt hänt att barn blir små rädd för vatten Matilda var lite reserverad för de då hon var liten men klart Albin är ju en hårding klart han inte är så blödig haha!!

Jag och älsko tänkte fara fiska ikväll för Matilda ville så gärna vara hemma själv och få sitta barnvakt åt lillebror så vi tänkte åka till pölen bara och fiska men våra planer gick inte som planerat:/ hade en son som verkligen inte skulle sova vet inte vad som hänt han som ALLTID somnar mellan sju åtta på kvällen och då är det natt för han, men icket han somnade tio grinade och man såg verkligen hur trött han var då han bara sovit en timmes lunch på hela dagen så var nog att han var övertrött för så fort han la sig ner och höll på somnat så ställde han sig fort.. Nå nå det är rart med barn och allt går inte som man planerar dom styr ju ens liv och bara gilla läget, så fiskandet får vi ta någong annan kväll eventuellt imorgon om sonen vill somna i tid..

Men vet verkligen inte vad det är med han! Igår somnade han som vanligt kvart i sju och var helt slut och däcka direkt, men inte ikväll kan ju vara värmen som gör sitt och imorgon skulle det väl vara lika varmt om inte varmare så hoppas inte på samma problem när det gäller nattningen då:/

Nå nu ska jag ta och plocka ihop här och sen blir det nog sängen för min del på en stund är själv helt slut av att ha varit i solen en hel dag.. Ska ta och ställa min kl så jag tar mig ut på morgonrundan tidigt innan värmen hinner trycka på för är så sjukt jobbigt både springa och promma då..

Nej nu får det räcka och bli över med detta inlägg.. Psss måste ju bara säga är nu bara tre dagar tills vi får hem Dilba fyyy så mys eller fyra egentligen för på tisdag först men om jag inte räknar dagen hon kommer utan dom som är kvar känns det mindre, gud så spännande och få se vad fröken Zally säger åt våran nya familjemedlem?? undra om hon släpper in henne det återstår att se.. Men tvivlar inte en sekund på att de kommer bli dåligt kan nog inte bli bättre för Zally..

Bla bla bla bla nu får det vara nog..

Natti natti..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0