Tidig morgon som vanligt!!

Vad ska man säga är bara glatt stiga upp när lillis vill ut, har en valp som är väldans morgonpigg och stiger upp VARJE morgon då älsko drar till jobbet, hm tycker jag känner igen dom här rutinerna sen Albin för ett år sen var en liten plutt och nu är jag tillbaka i samma rutiner uppe före tuppen fast denna gången med en valp:P

Hade tänkt fara till storstan idag och köpa en bur till Dilba och lite smått och gott från djurmagazinet fast jag bestämde mig ganska snabbt för att ändra dag och ta det imorgon istället då termometern står på 20 grader i skuggan redan, kommer bli en kanon dag idag så jag tänkte att vi tar stranden idag och storstan imorgon orkar inte sitta i en bil när dom lovat 26 grader.. Och lär nog inte vara bara jag som inte vill det mina barn hade nog gnällt ihjäl mig om stranden om vi inte farit dit idag..

Så nu gör vi så stranden idag och alla måsten i storstan får vänta tills imorgon och hoppas på lite svalare då får väl lov att åka på fredag i värsta fall, utsätter inte mina djur av bilen när det är som varmast även fast jag då äntligen har min efterlängtade bur till bilen så perfekt den är med mellanvägg och allt så skönt när jag kan ha med dom överallt och lämna bagageluckan öppen då man springer in på olika affärer, måste säga en mycket smart uppfinning!!

Nu tänke jag förbereda kylväskan med allt som ska med till stranden då vi lär bli där en hel dag idag, varför sitta här hemma och häcka i värmen, nej bättre dra sig mot vattnet så är barnen nöjda och får göra av med sin energi.. Måste bara förbi affären innan vi åker dit och kolla om dom har jordgubbar som jag kan smaska på om jag blir sugen på nått, så sjukt goda jodgubbar vi har här i byn dom är ju då så klart härifrån sikfors riktigt goda måste jag säga:)

Vågen står still just nu jag kämpar och kämpar gaaaah men är ju så att allt går ju som i trappor, men riktigt trist ställa sig på vågen när den inte rör på sig så bara bita ihop och kämpa hoppas på att den rör sig snart.. Men jag klagar inte känner mig ändå väldigt nöjd med det jag gått ner hitills.. Känner igen detta precis som förra gången då jag fick kämpa bort kg då stod jag stilla en månad fast kan ju trösta mig med att det händer ju saker med kroppen även fast vågen står stilla fast man inte tror det..

Äntligen har lills somnat om bredvid mig här i soffan, så nu ska jag passa på att förbereda kylväskan medans det är tyst och lugnt här för har en känsla av att det kommer vara fullt ös här snart då lillkillen vaknar..

Hoppas alla får en toppen dag för det ska vi ha:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0