Grattis!!

Fullrulle som vanligt på Långnäsvägen tider och rutiner som vanligt, fast idag är det ju ingen vanlig dag för är ju älsko pappa Emils födelsedag hipp hipp hurra!! Så blir att baka tårtan efter middagen så barnen får nå gott och smaksa på när de är kalas.. Har gjort dumlekrämen till tårtan vid luch och den måste minst vara fem timmar i kylen så blir perfekt göra den efter maten..

Gud så härlig vecka de här blev en kort sådan Axel är ledig från dagis imorgon för han ska åka med farmor och Erkki till Finland så tog ledigt så jag hinner packa hans väska och tvätta upp  kläder han ska ta med, så ha sticker på fredag med älsko på morgonen till Luleå för att lämnas hos farmor och sedan vidare till Finland.

Matilda har jag också tagit ledigt åt så hon får följa med mig, Albin, Tess och Leo till IKEA tänkte vad fan hon får följa med alla andra tar ju ledigt åt deras barn hit och dit för att åka till utlandet och fjällresor mm så tänkte då kan jag också ta ledigt får hon göra något skoj med mamma och lillskiten en dag:) De uppskattades kan jag lova, Nu har sessan gått ut till stallet och mocka till våra fyrbenta vänner så vi kan ha mys fika när hästarna gått in men måste ju (baka) först..

Har klurat och funderat på hur jag ska lösa allt med hästarna till de bästa nu när lillskiten börjar bli större och inte vill sova hela tiden som när han var en plutt, fick en idé som jag tyckte var super jag ska ta med mig gåstolen ut i stallet och ta på han ett par skor så kan han ha race i stallgången medans jag mockar åt hästarna om dagarna så jag får vara ute, han lär nog tycka de är skoj få ha race där och riva och slita i allt han ser:) så då var de problemet löst tyckte jag var väldigt smart som kom på den idén:)

Betalde just skatten på bilen de sved:/ men men hjulen på bilen går runt runt runt genom hela staden eller så inte kankse genom byn så är bara betala och vara nöjd, men vadå fick ju tillökning i börsen här omdagen så drabbar väl ingen fattig:P

Nu gå se vad stora A och lilla a gör..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0