En månad idag!!

Ja som skrivet en månad idag har jag varit sockerfri jiippi åt mig själv måste ju ge mig själv lite beröm hihi!!

Tidig uppsitigning idag 06.25 såg jag ett stort smile och ögon som tindra och vem blir inte pigg av de plus att solen sken från en klarblå himmel. Har hunnit vara på min promenad tog milen idag jag och Zally var så skönt gå i solen jag verkligen NÖJT av vädret och hade kunnat gå en mil till som det kändes. Nu väntar jag på att pappa och Matilda ska komma från grans nu tog dom rätt dag:) Även så väntar jag ju på Axel som kommer från fasters stuga men vet inte riktigt när tror nästan det blir mer mot kvällen för dom vill nog vara ute i de härliga vädret..

Ja nästa helg verkar det som att både Matilda och Axel blir borta igen svärmor ringde igår och ville att båda skulle komma med dom till stugan till helgen så få se om de blir båda som åker eller bara en vi får se hur de blir, ni vet så kallad syskonkärlek dom har rätt lätt får att gorma och bråka så jag gav som förslag att hon bara skulle ta Axel för de blir nog lugnast så slipper dom med gorm.. Men men är ju inte helg ännu så bara vänta se hur de blir!

Nu ska jag ta och byta blöjan på skitungen och sen ska vi ta och gå ut igen och se hur det går för älsko som är och fäller björkar bakom stallet så vi får mer ved puh då blir de ändå mer att trava och kapa, men de tackar man och tar emot då det blir vinter och kallt när man inte behöver köra på el för de om nått är inte billigt, så tacka vet jag ved även fast det är mycket jobb med de..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0