Fullt på schemat!!

Ja fullt på schemat kan jag då verkligen säga att de varit idag puh nu känner jag mig helt slut när jag äntligen fått slå ner röven i soffan för första gången idag.

Vilken dag började morgonen med uppstigning då kl ringde 07.00 väckte barnen och gjorde dom klar till skola/dagis körde dom dit sen en snabbis hem som vanligt för att ge gröten till Albin och väcka Zally (vilken hund man har som man får väcka hihi) sen var de dags för morgon rutten tog den långa idag så milen fick benen pinna på idag. Nå väl hemma passade jag på att starta en disk, tvätta två maskiner och hängde ut, tog även en sväng med draken och städa i badrummet allt detta medans Albin sov ute i vagnen, fattar inte varför han sovit så länge idag somnade just före tio då jag gick iväg och jag fick t om VÄCKA HAN när jag skulle hämta barnen fråna skolan 13.30 var då längesen han sovit så bra:)

Nå åter till verkligeheten sen när vi kom hem så var de en snabbis in och ge Albin sin sena lunch och byta till en torr blöja som verkligen behövdes bytas efter som han inte fått någon torr sen på morgnen när han sovit så långe.. Sen bar de av ut igen och har spenderat flera timmar i stallet mockat fyllt spån och kärra in hö till hästarna. Väl inne igen var de bara dra igång med middagen så man skulle få nått i magen för första gången idag, plus att barnen också behövde föda..

Nu sitter jag bara här och njuter av tystnaden Albin är i säng Axel likaså, puh ska bara andas och sen hämta in tvätten som borde vara torr, sen ska jag inte göra ett piss mer idag förutom gå och ta in hästarna på en stund.

Har nog varit en stressig dag för att älsko jobbar sent och kommer nog inte hem förens vid elva, så idag har jag verkligen varit ensamstående trebarnsmor kan man lugnt säga, men är van har ju levt i två årstid ensam hela vekor då älsko jobbat i Kiruna och Gällivare så var inte precis nå nytt:P

Ja nu har jag fått knappara ner allt vad jag spenderat dagen med, säkert inte så intressant men de är så min dag sett ut iaf:)

Om jag skulle lyfta röven och hämta in tvätten så har jag de gjort, sen återstår bara mina fyrbenta vänner som ska få kila in på en timme är ju ändå så härligt väder ute.. Kan ju då säga att jag lär inte ha problem med att somna då sängen kallar:P

Hej svejs för denna gång alla bloggisar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0