Piss väder..

Ja de är rätta orden för vad det är ute så trist vart är den så kallade sommaren?????? Men de sägs ju om maj är kall att sommaren ska bli bra så då väntar jag och hoppas på att det stämmer! Jag och Albin trotsade regnet och tog oss våran prommis i vanlig ordning, inget har väl hindrat mig förr men gick faktiskt bra vi hade turen med oss att det inte vräkte ner det små dugga hela tiden men var ändå rätt skönt med lite regn då man blir varm när man rör sig.

Albin somnade direkt vi gick i väg han bara ut på vägen och hundra meter bort så sussa han sött gubben.. Både Matilda och Axel fick åka med taxin till skolan/dagis på morgonen då Emils bil gått sönder är han tvungen ta min till jobbet så jag blir sittande här och tar mig absolut ingen stans, kan ju inte precis promma till dagis och läma/hämta han då det blir 1,3mil fram och tbx.. Tur var de ju då att han fick åka med för han får egentligen inte åka fören tills hösten då han börjar sexårs, men det fanns plats för han båda vägarna så det var inga problem som tur var så han får leka av sig lite men det blir  bara idag sen får han vara ledig för är ju kort vecka..

Skönt att älsko bara jobbar imorgon och sen är han ledig och börjar först tisdag till veckan igen så SKÖNT få ha han hemma många dagar blir det lite lättare med allt här hemma..

På torsdag sticker vi till kalix och hälsar på Sandra med familj det ska bli trevligt få komma hemifrån en stund och se något annat än Arnemark:P Blir nog kanske även en sväng och hälsa på Sebbe om han är hemma..

Ja nu får jag sitta här och vänta tills älsko slutar för att kunna åka och hanlda med får sticka så fort han kommer så slipper jag göra det någon annan dag i veckan skönt få göra bort de idag...

Albin traskar på för fullt här fattar inte att han börja gå så fort, dom brukar ju som ta något steg och sen brukar det ju vara lugnt innan det är dags på riktigt men inte det inte, han började gå direkt från det att han tog sina första steg går bara bättre och bättre och lådorna är hans stora favorit så dags att sätta dit spärrarna jag köpte på ikea..

Ne nu har jag väl kladdat nog här i bloggen behövs göras lite nytta här inne just startat en tvätt som vanligt så nu blir det väl draken som är den andra dagliga sysslan..

Bjuder på en bild! hans tuffa trampbil han fick i dop pressen av mormor/morfar:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0