Varför vaken nu??

God morgon världen varför vaknade jag 05.40 när jag inte behövde:/ kunde bara inte sova så då var de lika stiga upp, barnen sover sött ännu men strax är de nog fullrulle här måste väcka sessan så hon hinner göra sig klar tills taxin kommer och plockar upp henne..

Nu är påsklovet över för denna gång och nu läääängtar jag bara tills dom får sommarlov så härligt slippa passa en massa tider och måsten men är drygt en månad kvar, men känns som att de är mycket lägre bort för nå sommarlov bara tre garder här när jag steg upp men klart de vänder fort när värmen kommer.

Albin blev tio månader i Fredags stor killen våran, tiden springer iväg men för mig står den stilla vet inte riktigt var dom månaderna tagit vägen har inte riktigt hunnit med. Få se när han börjar gå är som på väg men ändå inte:P han surrar för fullt nu mamma och titta där är hans ord de var som de första riktiga ordet han sa förutom mamma.. Ficken säger han också och de är då fisken i akvariumet han menar söt gull plutten, men titta där är det mest hela dagar åt allt..

Skoskavs helvetet är större än jag vet inte vad bakom BÅDA hälarna så idag måste jag ta en vilodag vare sig jag vill eller inte så de får hela lite för ser verkligen inte nå trevligt ut, nå jag vet att de är bara härda ut för när de läkt kommer det inte åter för så var de då sist iaf men ny skorna och då jag började röra på fläsket, tar ett tag för fötterna att komma igång. Men är nog inte hela världen att jag vilar en dag för har ändå fullt upp med stallet så jag får ändå vara ute, Matilda red Nellie igår och det gick bra som vanligt så snäll som hon är.. Avmaskade hästarna gjorde jag också så nu är de klart och dom är redo för grönbete;)

Om jag skulle ta och lyfta röven och knata upp och väcka sessan, men jag njuter av några minuter till av lugnet här på morgonen för när hon vaknat kommer Axel höra direkt och så stiger han upp fast han knappt hunnit slå upp sina blå och så hör lill trollet också att de är fullrulle här så då kommer han tycka det är dags att mamma plockar upp han.

Nå ja god morgon alla och hoppas ni får en bra start på veckan för nu är ju härliga Måndag här, ärligt så känns de långt bort tills Fredag:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0