BRRRRRRRRRR..

Kallt som tusan är det ute men lärde mig från igår att ta på mig ordentligt med kläder på morgonrundan, Albin hade sin höstoverall vinterhandskarna och tjocksockar (så klart utan skor) då han sitter i joggingvagnen så idag frös vi inte med blåste verkligen kallt och började små regna en bit före vi var hemma..

Nu har vi just kommit in har hunnit göra klart stallet så det är klart så jag slipper tänka på det i eftermiddag, Albin har som vanligt sussat sött i vagnen ute så skönt då jag fick gör stallet i lugn och ro idag, drog in han i höladan så han fick sova där då det regnade lite så där har han haft det skönt under filten..

Dom stora barnen har just kommit från skolan och Albin har ätit sin sena lunch så nu väntar vi bara på älsko så är flocken samlad <3 skönt med fredag och helg så ikväll blir det fredagsmys med lite tända ljus så mysigt nu då det är mörkt på kvällarna så ska tända lite ljus från partylite så det doftar gott här..

Blir nog att vi åker iväg en sväng då älsko kommer och köper lite snarra åt han och barnen så dom har nå götta framför tv´n ikväll, för min del blir det mina underbart goda hallon:P

Middag blir det kebab i detta hus jag tänkte äta kebab sallad och dom andra med  pitabröd!
Måste bara säga att nu har jag hittat ett kebabkött som verkligen var gott testade det för någon dag sen och både jag och älsko gillade det skarpt så var igår och köpte mer så vi har till ikväll.. Kan bara inte med den vanliga vita förpackningen som det står kebab på så sjukt äckligt smarkar verkligen urk och så är dom så tjocka.. Det här som jag köpt nu är som på kebabhuset tunna bitar och smakar som deras kött GÖTTANS värre var de iaf så då vet ni;)

Om jag skulle ta och ge Dilba lite mat och släppa ut Zally som ligger och snarkar så hon får gå pissa våran lilla löpfia men snart är det över för denna gång SKÖNT så man slipper alla han hundar.. Drygt en vecka kvar men nu har hon strax gått över värst perioden då hon vill para sig och det kan bli något:) Längtar tills jag får ta en kull på Dilba men är ju dock ett bra tag kvar, dom går så sjukt bra ihop hundarna riktigt roligt tillsammans har dom kan inte bli bättre! Tiden går fort och Dilba är hela fjorton veckor idag stor tjejen:P Hon har verkligen vuxit myket sen hon kom för då var hon verkligen en liten plutt..

Nej nu har jag inte tid att blogga mer ska gå byta en blöja på min minsta son sen ta och göra lite nytta här och släppa ut hunden, kanske t om förbereder salladen till middagen så har jag det gjort alltid bra med lite försprång;)

Hoppas alla får en mysig fredag för det ska jag ha med dom bästa i mitt liv!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0