Då var det gjort!

Ja exakt som skrivet då var det gjort alla måsten där ute, tog oss en morgonrunda som vanligt jag Albin och Zally då dom stora åkte med taxin till skolan och sotaren hade farit.. Dilba fick stanna hemma och sova längtar verkligen tills hon också blir så stor så hon får följa med på våra långprommisar, men hon brukar ju ändå följa med men dock får hon gå en liten bit och koppelträna och sen får hon åka med Albin i joggingvagnen och där stor trivs hon:) Verkligen tur att Albin fick den då han fyllde år så hon också kan följa..

Nu har jag just kommit in från stallet och Albin sover som vanligt sin lunch ute men idag drog jag upp vagnen på bron då det pissar ute fyyyy så trist väder det är men det hör väl hösten till.. När han vaknar ska han få äta (sen lunch som vanligt) men han har mumsat på banan och lite annat då vi varit ute i stallet så hungrig lär han inte vara..

Är verkligen som att ha två små när man är ute med Dilba och Albin i stallet så roligt se dom tillsammans för dom är verkligen på samma nivå ska röra i allt och sättas i munnen och bitas på..  Men tur är väl ändå att Dilba mognar sjukt mycket fortare än Albin så hon slutar nog med sina tokigheter snart då hon redan hunnit tappa en tand kilar så sjukt mycket i hennes mun..

Från det ena till det andra kom en rejäl regnskur då vi var på rundan så jag vart verkligen genom blöt, som tur så är det ju även ett regnskydd till joggingvagen som bara är att rulla ut så Albin satt lika nöjd som vanligt och lekte på där inne.. Han har en massa leksaker med sig när vi är och hurttar så han klagar inte en sekund och det förstår jag stort om plats så han kan röra sig där inne:)

Ja så det gav ju sitt resultat när jag vart genom blöt och kall så nu då jag stannat av när jag kommit in från stallet har jag fått värsta frossan så ska ta och gå elda så jag får varmvatten så jag kan hoppa i en VARM dusch då älsko kommer från jobbet känner verkligen att det behövs, bara hoppas på att man inte blir sjuk när det är så kallt regn och höst i luften men inget skulle förvåna mig jag och min tur..

Då var det dags att koka mig nå ägg som jag kan trycka innan jag ska äta min middag senare, men först gå göra en brasa så jag får mig nå varmvatten.. Sen ska jag sätta mig i soffan och prata med Axel och höra hur han haft det på skolan idag stor killen min, fy vad tiden går nu har även han fått börja åka taxi och t om har lektioner på skolan läxa har han också från fredag till fredag för att träna skriva bokstäver så nu har han lärt sig skriva både stora och lilla A och S mammas duktiga kille <3

Stor tjejen stack till Emma efter skolan så hon kom inte ens hem, riktigt mallig är hon då hon fått göra ett till hål i det ena örat så nu har hon två hål i höger öra och ett i vänstra:)

Då var de dags för äggen nu då..

Det finaste och bästa jag har <3








Och så klart min älsko också fast han ej är med på bild:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0