Eller vad mer kan man säga?

Vilket pissigt grått äckligt blåsigt trist väder fick nog med allt där eller vad mer kan man säga? Usch vi går verkligen mot gråa trista tiden nu, var så härligt men sol igår men det var ju då inte länge den fick vara regn och rusk idag igen.

Jag håller på städa köket fy det värsta av allt att städa tycker jag iaf tar ju sån tid med allt och det ska torkas skåp både in och utvändigt gaaah hatar det verkligen men har ju kommit en bit på vägen nu och har ju inte så jätte mycket kvar, har putsat upp fönstrena här i köket också in och utvändigt tog jag då Albin sov sin lunch men trodde jag skulle blåsa av pallen där jag stod blåser ju som bara den ute men är väl det här som kallas höst eller regn och rusk allt kommer väl nu som vi inte fått i sommar i regnväg.. Mina fingrar är som russin av allt torkande började städa då dom stora åkte iväg till skolan och har ju då lite kvar ännu men tog mig en pause nu då Axel kom hem från skolan puh, har just kokat mig nå ägg jag ska äta..

Då var den stora frågan vad jag ska sätta upp för gardiner här måste ha nå mysiga och så det inte är så mycket insyn vill ha de varmt och lummigt nu när det går mot vintern tycker inte om då det är mycket insyn då vi bor som vi bor här på landet då mörkret kommer.. Blir något svart iaf har jag bestämt mig för.

Middag har jag inte ens hunnit tänka på vad ska man trycka i ansiktet idag då? Alltid samma bekymmer mat mat mat men nått hittar jag väl på som vanligt.. Matilda kommer inte hem från skolan då hon farit till en kompis så hon lär ju äta borta så Axel surrar om pannkaka så kanske snör ihop en smet så han och Albin får äta det enkelt och snabbt så klagar inte:) Jag och älsko får hitta på att äta nå annat om då inte han också vill äta samma som barnen men det återstår att se..

Nej nu har jag knapprat nog här ska ta och skala mina ägg och äta så jag får lite ork att fortsätta med min städning snart klar så SKÖNT då är det gjort för denna gång och sommaren är bort städad.. Gardiner stryker jag och hänger ikväll då lilltrollet somnat..

Go killen med tutten upp och ner som vanligt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0