Fingervantar..

På morgonen starta jag, Albin och Zally som vanligt dagen med att skicka iväg dom stora till skolan med taxin och sen ut på våran morgonrunda säger bara fyyy faaaan så kallt det blåste höll på frysa ihjäl och ändå gick jag i rask fart som vanligt hade verkligen behövt mer kläder hade ändå jacka men halvkorta leggings och kan lova att benen var furusna redan efter halva vägen men tjurtig som man är bet jag ihop och gick mina 9km:P Nu är det dags att ta på sig fingervantar när man går så tidigt på morgonen för nu är då verkligen hösten här!!

Albin åkte snällt som vanligt i cykel/joggingvagnen men kastade av sig mössan hela tiden så till slut gav jag upp att stanna och sätta på han den så han fick åka utan, men som tur är så har han ju vindskydd då han sitter i den så blåste nog inte lika mycket runt hans skalle som runt min, nog för att det är rätt mycket korsdrag i min skalle förjämnan men idag var det dubbelt upp då det blåste så mycket ute också;)

Väl hemma gick jag in med Zally och tog ut Dilba då jag inte vill ha Zally ute när hon är i höglöpen och jag är i stallet och inte kan kolla henne hela tiden, hon vill verkligen dra från gården till någon hane hm och då följer Dilba med och vill helst inte ha dom båda efter vägen, så hon fick glatt gå in och sova så gjorde ett byte i bregottfabriken så Dilba fick komma ut och vara med oss i  några timmar där ute..

Albin har sovit som vanligt sin luch där ute i vagnen såg så skönt ut där han låg nerbäddad under filten när det blåste så kallt..

Nu håller jag på laga middag samtidigt som jag bloggar så hoppas på att inte maten bränns, väntar och längtar att älsko ska komma hem äntligen har han slutat..

När han kommer ska jag åka mot stan en sväng måste fylla på i frysen med mina hallon för dom är slut måste verkligen ha det som gotta framför tv´n på kvällarna om jag är sugen på nå..

Ne nu är det livat här som vanligt SYSKONKÄRLEK PÅ HÖGNIVÅ  så måste gå emellan nu så dom inte har ihjäl varandra..

På återseende mina vänner och fiender..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0