Me and my dogz..

Ja nu sitter man med röven i fotöljen och är allmänt rastlös och känner att jag vill göra nått men vad ska man göra?? Ne blir nog en lugn kväll framför tv´n i vanlig ordning händer och fötter inte så mycket här ute den här tiden har ju varit fullrulle hela dagen så ska nog bara lägga mig och slappa och andas i soffan, varför ska man alltid ha nått att göra man måste ju kunna ta det lugnt någon gång men som jag är vill jag hela tiden ha något att göra..

Varit till storstan en sväng i dag eller rättare sagt till sunderbyn och lämna sessan till moster/syster och kusinerna så klart, dom får nog en riktigt mysig kväll skulle äta på max till middag och senare gå på bio med barnen så Matilda har längta hela veckan lång så var överlycklig då vi var på väg mot Luleå, sen att sova över där är ju också någonting spännande men hon har redan hunnit skicka mess till mig om att hon äter på max och strax ska på bio så nu är hon nog i biosalongen med glasögon på haha dom skulle ju se någon sån där 4D film eller ska inte säga säkert för lyssnade inte så noga men glasögon skulle dom då ha på sig och filmen hade premiär igår:P

Albin går omkring här och är trött och grinig uppstigning redan kvar över sex i morse så dags för sängen för han snart.. Axel sitter och har mojsa ner sig i soffan och väntar på att lillebror ska i säng så han får mummsa sitt godis ifred söt Axel:) Och älsko är ju också här så klart så familjen samlad förutom sessan då men hon får jag hämta hem imorgon så en natt utan henne måste vi ju klara fast det känns tråkigt!

Morgonen började som vanligt med en härlig morgonrunda men fyyyy så kallt det var bara fem grader då jag snörade skorna och stack ut ångrade mig efter en km att jag inte tagit på mig nårgra vantar då jag verkligen frös om fingrarna, men nu har jag lärt mig tills imorgon att vantarna ska på gick super lätt att springa idag tog mina 9km på en timme JIIHOO bästa tid jag fått men var nog för att Albin var hemma med älsko så jag slapp stanna för att ge han det ena och andra som han brukar tappa under färden.. Zally är så sjukt duktig att ha med sig lättare hund får man leta efter, hon har sitt ställe uppe i skogen som hon rastar sig på annars springer hon troget vid min sida hela vägen, varken drar rycker eller sliter åt nått håll så kan bara konstatera att jag lyckas vad det gäller med koppelträning från det hon var liten och att hon vet vad FOT är;)

Nej nu får jag sluta skryta för denna gång, men som sagt kan bara konstatera att jag är nöjd..

Trevlig lördagkväll alla där ute..

Me and my dogz..
Zally <3


Dilba <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0