Hur vet man när det räcker??

Ååå äntligen har vi härliga fredag här har varit super trött heeela denna vecka då jag ska upp med barnen har verkligen bara velat dra täcket över huvudet och sova några timmar till, men inte det inte nog är det då bara stiga upp då plikten kallar med tider och måsten. Men imorogon har vi inga tider och måsten att passa så då ska jag sova ut på morgonen eller så vaknar jag som vanligt då man inte behöver före fan själv brukar alltid vara så..

Hur vet man när det räcker?? ja det var ju då min stora fråga tror aldrig jag själv kommer komma underfund med när min viktnedgång räcker tror aldrig själv jag kommer vara riktigt nöjd! Svärmor var hit just och hämtade Axel då han åkt med henne till stugan över helgen och hon sa helt rakt ut att NUUU räcker det för annars blir du för smal, hon tycker jag är fin nu men då var det ju det där då hmm jag tycker jag ser lika ut som jag gjorde innan jag började men tydligen kan jag ju inte göra de:))eller vore ju hemskt när jag gått ner över trettio kg om jag såg lika ut:P Men så svårt tror aldrig jag kommer vara nöjd och se mig på ett sätt som alla andra gör som ser mig runt omkring..Ja ja kommer väl en dag då det räcker:P

Nu sitter jag och inväntar älsko som slutat så skönt då han slutar tidigt på fredagar.. Jag måste iväg en sväng senare och hämta en boll till hästarna dom verkar då hålla sig utan att mögla men då drar jag ju då ut allt hö på fyrahundra kg.. Så jag får mig ett extra pass ikväll då jag måste dra ut bollen då jag kommer tillbaka hem med den.. För är ju inte så trevligt om allt hö börjar mögla då den är ihop rullad.. Men snart är ju då kylan här så man inte behöver hålla på rulla ut allt utan kan sätta in hela bollen i hagen åt dom SKÖNT!!

Måste iväg och handla också hur jag ska få min dag att gå ihop vette tusan för lite timmar på dygnet som vanligt, måste handla till middagen också men då var frågan vad vi ska äta och godis till fredagsmys åt barnen och älsko själv är det mina fryst hallon som gäller perfekt då dom är frysta så man får suga på dom,  känns precis som godis hårda och allt:)

Får nog även finbesök från Kalix i helgen tror han Sebbe skulle komma men vet inte säkert ännu vad han och älsko planerat då jag bara hörde med ena örat igår om något sånt..

Jag och Albin tog då som vanligt våran morgonrunda då dom stora åkt till skolan, stallet har vi just avklarat för dagen och Albin har även hunnit sova sin lunch ute och missade t om att farmor varit här och hämta Axel, hon var säkert här två timmar men han blåste på för fulla muggar i vagnene nu har han precis ätit sin väldigt SENA lunch men vad göra vill ju då inte väcka han från sin sköna sömn så då får han äta när han vaknar och hade han varit så hungrig så hade han nog vaknat tidigare.. Men bara bra att han åt nu först för då kan han ju vara med oss på fredagsmys ikväll om han nu orkar, åtta max sen brukar han däcka för kvällen våran lilla skrutt <3

Nu ska jag ta och koka mig några ägg som vanligt så jag får trycka lite proteiner och så jag håller mig lite mätt fram tills våran sena middag med tanke på att jag ska och hämta hö plus hinna handla något smaskigt att äta undrar om det inte blir tacogratäng på Långnäsvägen ikväll MUMMA!!

Ha en trevlig fredagkväll alla för det ska jag ha!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0