Torsdag igen!

Ja då var vi där igen redan torsdag och fredag igen imorgon har inte alls hunnit med dagarna denna vecka helt sjukt vad dagarna går fort..

Matilda har varit hemma igår och idag då hon tycker att hon är så förkyld:P så förkyld är hon inte men låtit henne vara hemma ändå vet ju själv från det jag gick skola hur skönt det var när man var sjuk och fick vara hemma, men imorgon ska hon då få gå till skolan för då har vi helg sen och vet att hon kommer vela fara till kompisar då!

Vilket tråkigt väder det är kan det inte sluta regna nu helt sjukt så mycket det regnat i natt har vaknat av att de låtit som e4:an varit utanför fönstret för att det regnat så hårt och sjukt mycket..

Och inte talat om hur hästarnas hagar ser ut fy riktig lervälling är de där så jag har varit duktig idag och dikat så vattnet ska rinna ut, det forsade på bra där så nu tömmer det nog hagen på det mesta av vattnet iaf som kommit där inne så de förhoppningsvis torkar upp lite där OM det nu slutar regna vill säga!

Har även hunnit vara och jaga hästen efter vägen Newie av alla har smitit ut från hagen vilket inte händer ofta, han som alltid är så flock kär och är då första gången på dom tre år jag haft han som han tagit sig ur från hagen, han var på andra sidan vägen och mumsa gräs även fast dom hade hö i hagen så fattar inte riktigt vad han skulle ut och göra.. Men efter många om och men fick jag in han i hagen igen, var en lastilschaufför som stannade och knacka på dörren och sa att jag hade en häst efter vägen tok häst:P

Nu sitter jag och inväntar min älsko som skulle sluta kl tre idag skönt få hem han tidigare än vanligt, blir fixa hagar ikväll och dra ny tråd så han inte försöker rymma nå mer då vi bara haft enkel tråd i hagen bakom stallet så där har han nog krypt under så nu blir det dubbel så han inte tar sig ut nå mer på vägen farligt farligt!!

Sen en sväng till affären blir det nog också om jag orkar annars tar jag det imorgon på dagen, skönt att den här veckan rullat på så bara imorgon kvar sen blir det Happis och Ikea för mig mamma/mormor och Albin trevligt värre;)

Nej nu ska jag ta och se vad mina söner har för sig i Axelsrum då Albin gärna vill klättra upp i sängen och vidare i fönstret..

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0